כשקר בחוץ – איך מתאמנים לגיבוש בחורף?

מיון חובלים

שירות ביחידה מובחרת הוא חלום שמשותף לצעירים ישראלים רבים. הדרך לקורס טיס, סיירת מטכ"ל, חטיבת הקומנדו, קורס חובלים ויש כמובן עוד אפשרויות למי שמחפש שירות משמעותי במיוחד כוללת מעבר גיבוש. כל גיבוש מציב בפני בני הנוער שלל אתגרים ומחייב הכנה פיזית ומנטלית. שגרת אימונים מתאימה היא כמובן חובה, ועוד תנאי הוא להתאמן במשך זמן רב ככל האפשר. בהתאם עולה השאלה שבכותרת: איך מתאמנים לגיבוש בחורף, כשקר וגשום בחוץ? בכתבה זו תמצאו מספר הצעות שיעזרו לכם להגיע לגיבוש עם הכנה אופטימלית, גם בחורף.

לשפר את הכושר הגופני – גם בלי לצאת מהבית

עוד אופציה שגם לה יש יתרונות בלתי מבוטלים היא להתאמן בבית. מכשיר כמו מסלול ריצה מקצועי או אופני כושר מאפשרים לבנות סיבולת לב ריאה נחוצה גם בלי להיאבק בפגעי מזג האוויר. למעשה, בזכות התנאים הנוחים והמבוקרים, הגוף יכול להתרכז בבניית היכולות החיוניות ולא נדרש להקדיש משאבים לחימום או להגנה מפני חיידקים ושאר מזיקים. באופן דומה ניתן לעבוד מהבית גם על הכושר האנאירובי, כלומר אימוני כוח. משקולות, קטלבל, רצועות לאימון, מוט מתח שאפשר לתלות במקום מתאים וגם שק אגרוף – את כל הפריטים האלה ניתן לרכוש בעלות לא גבוהה ולהפיק מהם תועלת רבה מאוד.

היתרונות והחסרונות של לרוץ בחוץ

תוכנית אימונים לקראת יום סיירות ולאחריו הגיבוש הספציפי כוללת באופן טבעי פעילות אירובית בתדירות של 3-4 פעמים בשבוע, ובעצימות הולכת וגדלה על-מנת לבנות סיבולת לב ריאה. האינסטינקט הראשוני הוא לרוץ בחוץ גם כשקר, מתוך מחשבה שלמשל גיבוש לשייטת 13 כולל בין השאר מסעות שנערכים בכל מזג אוויר וגם פעילויות בים, כולל כשהטמפרטורה של המים נמוכה.

יחד עם זאת חשוב לזכור שבימים סוערים מאוד, אימון מחוץ לבית עלול להיות מסוכן. בנוסף ישנו סיכוי לחלות במחלות חורף שישביתו אתכם למשך כשבוע ויפגעו בתוכנית האימונים. בהתאם כדאי לשקול חלופות ביתיות. למי שבוחר כן לרוץ בחוץ בחורף מומלץ להקפיד על מספר כללים בסיסיים: לבצע את החימום בבית לפני שיוצאים ממנו, לכסות את האוזניים (איבר רגיש במיוחד לקור), ללבוש שכבה עליונה דקה שאפשר להסיר בקלות אחרי שמתחממים (מעיל רוח או טרנינג קליל), וללבוש מכנסיים ארוכים.

לשלב בחוכמה את כל סוגי האימונים

הדרך היעילה ביותר ליישם תוכנית אימונים מתאימה לקראת גיבוש (או כל אתגר פיזי משמעותי אחר) גם בחורף היא לשלב בין אימונים בחוץ לבין אימונים בבית. ניתן להיעזר בתחזית מזג האוויר כדי לבחור את הימים שבהם הפעילות תתבצע תחת כיפת השמיים ואת הימים שבהם העבודה על הכושר הגופני תיעשה ללא חשיפה לגשם, קור ורוח. כמו כן רצוי בתחילת ההכנה לגיבוש לא לרוץ בגשם, ולעומת זאת בשלבים מתקדמים יותר, כשהגיבוש מתקרב ולגוף כבר יש יכולות גבוהות, כן לצאת מהבית גם כשקר (אבל לא סוער מדי).



להרשמה לקורס הכנה מקיף לגיבושים בצה"ל:

לא תשתף אח?

Share on facebook
Share on twitter
Share on whatsapp

עשוי לעניין אותך גם...

Call Now Button

איתרנו את המוצרים המומלצים לגיוס במחירים משתלמים