גיבוש שייטת 13 – המדריך המלא למתגייס

גיבוש שייטת 13

√ הכנה מושלמת לכל גיבוש בצה"ל
מחירים משתלמים לקורסי הכנה מקיפים לצה"ל
√ צוות מאמנים ותיק, יוצא יחידות מובחרות בצה"ל
√ יחס אישי וליווי צמוד לכל מתאמן
√ תכנית תזונתית לכל מתאמן

√ לייעוץ חינם וקבלת הצעת מחיר חייגו:
052-726-0157

או השאירו פרטים בטופס:

הקומנדו הימי של צה"ל, שבמאה ה-21 מבצע פעולות נועזות גם ביבשה, הוא יחידת עילית מוערכת במיוחד, כולל ברחבי העולם, ובהתאם ישנו ביקוש רב מאוד לשירות בה. לאורך כל מסלול ההכשרה, שנמשך 20 חודשים, עוברים לוחמי שייטת 13 אימונים מגוונים ותובעניים וכמובן שגם הפעילות המבצעית במסגרתה מחייבת יכולות גבוהות מאוד מכל הבחינות – כך שישנו תהליך מיון מוקפד שחשוב מאוד להתכונן אליו באופן משמעותי.

המרכיב העיקרי בסינון המתמודדים הוא גיבוש שייטת 13 – ארבעה ימים שבהם תיבחנו בשלל משימות ותידרשו לשכנע את אנשי הצוות כי אתם אכן מתאימים ליחידת עילית זו. הכנה מתאימה לקראת גיבוש שייטת היא כמעט חובה לנוכח שיעור הניפוי הגבוה של המתמודדים במהלך אותם 4 ימים.

איך מגיעים לגיבוש השייטת?

ישנן 2 דרכים להגיע לגיבוש שייטת 13:

1. מעבר יום סיירות (עוד על יום סיירות תוכלו לקרוא כאן)

2. השתתפות בשבוע גדנ"ע צלילה לאחר כיתה י"א

בנוסף, מציבה שייטת 13 תנאי קבלה גבוהים מאד מבחינת הפרופיל (97 ללא סעיפים פוסלים), מבחינת הקב"א (52 או יותר) ומבחינת האישיות: עוד לפני הגיבוש מגיעים המועמדים ליום מיון בתל השומר שכולל מבדקים פסיכולוגיים וכן מבחנים פסיכוטכניים (כמו במקרה של מיי שרוצה לעבור גיבוש חובלים). מי שעובר את יום המיון מוזמן לבדיקות רפואיות שמתבצעות במרכז לרפואה ימית (שבחיפה) ואם לא מתגלות בהן בעיות שמונעות שירות בשייטת עוברים לשלב הבא, הגיבוש.

עוד כדאי לדעת כי החל מ-2019 ולאחר הפעלת מודל סיירות חדש, גיבוש השייטת ממיין גם ליחידות קומנדו נוספות – 669, דובדבן, מגלן ואגוז (באופן דומה, גיבוש מטכ"ל ממיין גם הוא ל-669 ולקומנדו).

המאפיינים החשובים של גיבוש שייטת 13

על-מנת לנצל באופן מקסימלי את היכולות הגבוהות של הלוחמים בשייטת, היא פועלת גם ביבשה, ובין השאר ביצעה פעולות רבות בעומק לבנון וביהודה ושומרון. לשם כך, עוברים אנשי שייטת 13 אימונים גם בים וגם ביבשה, וכבר במהלך הגיבוש בא לידי ביטוי השילוב הייחודי והמאתגר מאוד.

דגש חשוב נוסף הוא להישאר חדים וממוקדים לאורך כל הגיבוש. אחד האלמנטים המשפיעים ביותר על הסיכוי לעבור את גיבוש שייטת 13 הוא היכולת לעמוד בלחצים ולשמור על רמת תפקוד גבוהה בכל דקה ודקה מההשכמה ועד לשעת השינה (שבמהלכה ישנן לא מעט הקפצות…).

כמו כן, חשוב לזכור שמבחינת מפקדי שייטת 13 תנאי קבלה קריטי לא פחות מכוח פיזי הוא אינטליגנציה גבוהה. הגיבוש לשייטת כולל גם תרגילי מחשבה (שקורס ההכנה יעזור לכם להגיע מוכנים אליהם), מבחני ידע על חומר לימוד שתידרשו לשנן בין התרגילים והעברת הרצאה של כ-5 דקות (כולל התקלות תוך כדי).

איפה מתקיים הגיבוש ואיך הוא מתנהל?

היום הראשון של גיבוש שייטת 13 כולל הגעה לתחנת הרכבת חוף הכרמל שממנה ישנה הסעה לבסיס השייטת שבעתלית. המועמדים עוברים את תהליך הקליטה, לומדים לפרק ולהרכיב נשק ומתחילים לתזז.

היום השני הוא יום קשה במיוחד, ומאחר שביום השלישי ישנו כבר מיון ולא מעט משתתפים הולכים הביתה חשוב לתת את כל מה שיש לכם בכל משימה ומשימה.

דוגמאות למשימות מאתגרות במיוחד שתפגשו בגיבוש השייטת

  • מסע בקצב מהיר – מי שמשתרך מאחור עלול לסיים את הגיבוש!
  • כניסה לים קפוא (הגיבוש נערך בנובמבר!)
  • שחייה עיוורת
  • ספרינטים בתוך הים וזחילות ביבשה, ולהפך

גם ביום השלישי של גיבוש השייטת, המאמצים הפיזיים עצומים. בין השאר מתבצעים תרגילים שונים בבריכה: צלילה למרחק מקסימלי בעזרת נשימה אחת בלבד, החזקת משקולות מבלי שהמרפק ייגע במים, פירוק והרכבה של נשק מתחת למים ועוד.

איך להבטיח מקסימום סיכוי להתקבל לשייטת 13?

לשייטת 13 תנאי קבלה מאתגרים מאוד – אבל הגמול למי שצולח אותם ואת הגיבוש לשייטת גבוה במיוחד, כך שכדאי להתאמץ.

המפתח העיקרי הוא מוכנות. מי שיודע בדיוק מה כולל גיבוש שייטת 13 ועובר קורס מתאים שעוזר לו להגיע מוכן גם מבחינה פיזית וגם מבחינה מנטלית משפר באופן משמעותי את הסיכוי להגיע ליחידת העילית המבוקשת.

להרשמה לקורס הכנה מקיף לגיבושים בצה"ל:

לא תשתף אח?

Share on facebook
Share on twitter
Share on whatsapp

עשוי לעניין אותך גם...

Call Now Button

איתרנו את המוצרים המומלצים לגיוס במחירים משתלמים