תזונה נכונה זה המפתח להיכנס לכושר קרבי

תזונה לכושר

תקופת הגיוס נחשבת כאחת התקופות המשמעותיות והמיוחדות במעגל החיים של בני הנוער.

התקופה היא שונה מאוד מכל תקופה אחרת במעגל החיים. אך עבור אלו שנבחרים לשרת ביחידות קרביות הרי שמדובר בשירות שהוא מורכב גם מההיבט הפיזי וגם מההיבט הנפשי. החיילים הללו עוברים מסלולי אימונים ממושכים אשר אלו נמשכים משך תקופות ארוכות.

לקראת הגיוס ביחידות הקרביות, חשוב להתכונן היטב. ללא ההכנה המתאימה, יהיה זה בעייתי להתגייס ליחידה הקרבית.

למה צריך את ההכנה הפיזית לקראת הגיוס ואיך עושים את זה הכי טוב?

לקראת הגיוס ליחידה קרבית בצה"ל, חשוב להתכונן כראוי מבחינה גופנית ולהיכנס לכושר קרבי. יהיה זה ממש לא סביר ואפילו בעייתי להגיע לשלב הגיוס בלי להתכונן כמו שצריך. זאת משום שיש לכך הרבה מאוד השלכות במגוון גדול של היבטים. אם ההיבט הפיזיולוגי שזה כולל את המערכות שלד שריר ואם זה ההיבט הפסיכולוגי.

חשוב להיערך מבעוד מועד ולהתכונן כהלכה מכל הבחינות ולא להמתין עד הרגע האחרון שלפני הגיוס. אם מדובר ביחידות מיוחדות, הרי שההכנה תהיה עוד יותר מורכבת והיא תצריך יותר זמן על מנת שהמתאמן יתרגל ויסתגל למאמצים.

חשוב לציין שכושר קרבי זה לא רק אימונים שכוללים ריצה למרחקים ארוכים. מדובר בתהליך מורכב מאוד שגם מצריך כושר גופני ברמה טובה וגבוהה כמו גם יכולות אירוביות טובות שזה בעצם סיבולת לב ריאה, כוח, מהירות, שיווי משקל, קואורדינציה, זריזות, כוח מתפרץ ועוד. כל הנושאים הללו דורשים אימונים מסוגים שונים וגם במינונים שונים.

חשוב להוסיף שיש הרבה צעירים שמקפידים להתכונן גופנית לקראת השירות הקרבי בצה"ל. הבעיה היא שהם לא תמיד עושים את זה בצורה מקצועית ועל כן האימונים הללו לא יהיו תמיד אפקטיביים.

להלן מספר טיפים שחשוב לדעת לקראת הגיוס ביחידה הקרבית:

טיפ מס' 1 – הכנה מראש –

חשוב להתחיל את האימונים מראש, לפחות חצי שנה טרם הגיוס כדי להגיע לתוצאות הטובות.

טיפ מס' 2 – הדרגתיות –

כדי למנוע פגיעות ופציעות ספורט, חשוב לשמור על הדרגתיות. במיוחד אם מדובר באדם עם כושר גופני ירוד.

טיפ מס' 3 – אימונים איכותיים –

חשוב להתאמן בצורה איכותית בכדי לשפר את היכולות האירוביות והאניאירוביות במקביל, זאת באופן שיהיה  דומה לאימונים שיהיו בשירות הצבאי.

טיפ מס' 4 – אימונים הולמים לדרישות הצבא –

זאת כדי שאכן תגיעו מוכנים לצבא

טיפ מס' 5 – תזונה נכונה –

לצורך התאמה לדרישות התפקיד העתידי, חשוב שהתזונה תהיה מותאמת, ולשמור על תזונה נכונה. יש להעלות את צריכת החלבון ולספק לגוף את כמות הקלוריות הרצויה. יש להקפיד על אכילה נכונה גם לאחר האימון כדי למקסם את תהליכי ההתאוששות של הגוף.

טיפ מס' 6 – ביצוע משימות של כושר קרבי –

הכושר הקרבי מצריך תרגילים פחות מוכרים בפעילות הספורטיבית הרגילה ויש לשים על כך דגש ולתרגל אותם לפני הגיוס.

להרשמה לקורס הכנה מקיף לגיבושים בצה"ל:

לא תשתף אח?

Share on facebook
Share on twitter
Share on whatsapp

עשוי לעניין אותך גם...

Call Now Button

איתרנו את המוצרים המומלצים לגיוס במחירים משתלמים