מה להביא לגיוס ומה תקבלו מהצבא?

מה להביא לגיוס

אין ספק כי מדובר ביום מרגש ביותר, יום הגיוס לצה"ל. בתוך כל הבלבול וההתרגשות, אתם יכולים למצוא עוגן בכך שתהיו מאורגנים מראש כמו שצריך. מה ז"א? זכרו כלל לחיים – ככל שתגיעו עם ידע מקדים רב יותר למקומות חדשים, כך יהיה לכם קל יותר להתנהל. במאמר זה ננסה להקל עליכם את הארגון לצבא על ידי כך שנסביר לכם מה תקבלו מהצבא ביום הגיוס ומה להביא לגיוס מהבית.

יום הגיוס הוא אחד הימים המרגשים היותר בחייו של המתבגר. מדובר ביום גדול הכולל בתוכו מעט בלגאן והרבה התחלות חדשות. אז מה צריך להביא לגיוס ומה לא? האם ישנם דברים שאסור לנו בכלל להכניס לתיק הארוז? איזה תיק כדאי להביא לגיוס? כל אלו שאלות נפלאות שקיים להן מענה מאוד מדויק. ריכזנו בעבורכם את כל המידע החשוב בנושא.

לפני שחושבים מה להביא לגיוס, מה תקבלו בבקו"ם?

בבסיס הקליטה והמיון, אתם עומדים לעבור שרשרת חיול. במהלך שרשרת החיול, תקבלו את הציוד הצבאי, שכולל נעליים צבאיות ומדי א', גרביים צבאיות, מעיל א', חגורה, כומתה, אמצעי הגנה כמו גז מדמיע ועוד. אלו הם סוגי ציוד בסיסיים שמקבל כל חייל ביום הגיוס, כך שאין כל צורך לדאוג לגבי כך. לפני שאנחנו מדברים על איזה תיק להביא לגיוס וגם מה להביא לגיוס שאינו נכלל ברשימת שרשרת החיול, כדאי להזכיר שעליכם להביא עמכם את כל הניירת הרלוונטית לגיוס שלכם לצה"ל.

חשוב לציין – עם גיוסכם לצה"ל תקבלו כרטיס כוכבים ששווה לכם כסף ובאמצעותו ניתן לרכוש נעלי ספורט, ביגוד לצבא ועוד. לפרטים נוספים לחצו כאן.

אילו מסמכים להביא לגיוס?

עליכם להביא עמכם צו התייצבות המורה על תאריך גיוסכם הנוכחי (אם קיבלתם דחיית גיוס, הביאו עמכם את כל המועדים שקיבלתם במהלך הזמן), תעודת זהות כלשהי כמו רישיון נהיגה או דרכון בתוקף וגם פרטי חשבון בנק עדכניים. באשר לשאלה מה להביא לגיוס שלכם מבחינת ציוד, שימו לב שבשנת 2019 תצטרכו לרכוש מספר דברים שפעם היו ניתנים בשרשרת החיול. בעניין זה, כדאי לקרוא את המידע על כרטיס הכוכבים של צה"ל.

מה להביא לגיוס ב-2021? משהו השתנה?

בשנים עברו, חיילים היו מקבלים גרביים בשרשרת החיול. נוסף על גרביים, בשרשרת החיול היו ניתנות גופיות, מגבות וגרביים, חולצות קצרות וגם תחתונים. כיום, בשרשרת החיול לא מקבלים את פריטי הלבוש הללו, מה שמחייב אתכם להביא איתכם מהבית את הפריטים הללו וגם מכנסיים קצרים. שימו לב כי על פי החוק הצה"לי, לא ניתן ללבוש בתחומי הבסיסים מכנסיים קצרים, שקצרים מהקו של הברכיים.

אל תשכחו שנושא ההיגיינה חשוב מאין כמותו, היות ואתם הולכים לבסיסים צה"ליים. בסיסי צה"ל אינם מזוהמים חס וחלילה, אך הם אינם מאופיינים ברמת ניקיון גבוהה. בכל מקרה, עליכם תמיד לארוז תיק גדול לגיוס, שיכיל גם מוצרי היגיינה, תיק רחצה וגם פלסטרים ותחבושות.

אמנם בשרשרת החיול אתם תקבלו אמצעי עזרה ראשונה שונים, אך מוטב להצטייד בעצמכם באמצעי חבישה (אותם תוכלו לרכוש אותם בסופר פארם או בחנויות הציוד הצבאי השונות). מומלץ מאד גם להביא מצעים מהבית.

מה מביאים לגיוס חוץ ממוצרי היגיינה?

רשימת ציוד לגיוס צריכה לכלול גם אולר לדרמן עשוי לסייע לכם בשטח – אולרי לדרמן הם אולרים שניתן להסתייע בהם במצבים שונים ומגוונים, החל מפתיחת קופסאות שימורים ועד לתפירת ביגוד שנקרע בשטח. בשורה התחתונה, זכרו שאתם אורזים ציוד למשך שבועיים. הביאו לעצמכם חזיות ותחתונים, אמצעי ביגוד מחממים וכפפות אם צריך, מעיל משלכם שיזכיר לכם את הבית, וכל מה שיסייע לכם לעבור את הטירונות על הצד הטוב ביותר.

אז מה להביא לגיוס? הרבה מצב רוח כי זה יום כיפי ומרגש, אל תיפלו ללחצים מיותרים! 

למידע על כל לשכות הגיוס, כולל כתובות, טלפונים ודרכי הגעה – לחצו כאן.

לרשימת ציוד לגיוס + לינקים למוצרים חמים במחירים בלעדיים – לחצו כאן.

להרשמה לקורס הכנה מקיף לגיבושים בצה"ל:

לא תשתף אח?

Share on facebook
Share on twitter
Share on whatsapp

עשוי לעניין אותך גם...

Call Now Button

איתרנו את המוצרים המומלצים לגיוס במחירים משתלמים