דחיית צו ראשון – האם זה אפשרי ואיך דוחים צו ראשון במידת הצורך?

דחיית צו ראשון

ההתייצבות בלשכת הגיוס היא נקודת המפגש הראשונה של בני ובנות הנוער עם צה"ל. זהו אירוע מרגש, כך שלא פלא שאחת השאלות הנפוצות ביותר היא מתי מקבלים צו ראשון (התשובה אגב היא החל מגיל 16.5, לפי התאריך העברי). מצד שני, יש גם מקרים שבהם נוצר צורך (או רצון) בדחיית צו ראשון – למשל אם באותו יום יש לכם מבחן חשוב, או שאתם מוזמנים לאירוע ואולי בכלל תכננתם חופשה בארץ או בחו"ל בדיוק באותו מועד. הבשורות הטובות הן שניתן לדחות צו ראשון – בקלות ובפשטות. בעמוד זה נסביר לכם איך דוחים צו ראשון בלי בלי בעיות ובלי תקלות.

איך דוחים צו ראשון?

על-מנת לדחות צו ראשון, יש להתחבר לאזור האישי באתר של מיטב (בחלק העליון שאמלי של המסך), היחידה בצה"ל שעוסקת במיון ובשיבוץ מלש"בים. באזור זה ישנה האופציה של "דחיית צו ראשון" ובחירה בה פותחת בפניכם מספר אפשרויות של תאריכים חלופיים לזה שנקבע במקור. שימו לב – אתם לא יכולים לבחור כל תאריך שתרצו, אלא רק מתוך הרשימה המוצגת לכם.

כמו כן, ניתן לבצע דחיית צו ראשון בטלפון – המספר של מיטב הוא 1111, ושעות הפעילות של המוקד הן בימים ראשון עד חמישי, החל מ-7:30 ועד 17:00. גם בטלפון אי אפשר להזיז את ההתייצבות בלשכת הגיוס לכל תאריך שהוא, אלא נדרשת בחירה בין האלטרנטיבות שיוצעו לכם.

כמה פעמים אפשר לדחות צו ראשון?

גם "כמה פעמים אפשר לדחות צו ראשון" זו שאלה נפוצה מאוד. סיבה אחת היא העומס על בני ובנות נוער רבים, ויש גם כאלה שפשוט חוששים מהיום בלשכת הגיוס ונוטים לדחות אותו מספר פעמים… המדיניות של צה"ל משתנה, אם כי בעיקרון תוכלו לשנות את מועד הצו באמצעות הודעה מראש גם פעמיים ושלוש בלי שום בעיה.

איך דוחים צו ראשון

האם יש צורך בסיבה מיוחדת לדחיית צו ראשון?

כשאתם דוחים את מועד הצו דרך האינטרנט, אין צורך לציין סיבה. גם בטלפון, סביר להניח, לא תתבקשו לספק הסברים. מצד שני, מספר הפעמים שבהם תוכלו לבצע דחיית צו ראשון הוא לא אינסופי, ולכן כדאי לחשוב טוב טוב אם לשנות את המועד או פשוט להתייצב ולעבור את החוויה (ואז לגלות שהיא פחות מלחיצה מכפי שהיא נראית מלכתחילה).

איך לדחות צו ראשון כי לא מוכנים אליו?

היום שתבלו בלשכת הגיוס במסגרת הצו הראשון הוא יום חשוב מאוד. במהלך אותן שעות נקבעים הפרופיל הצבאי, הדפ"ר והקב"א שלכם, כך שבמידה רבה נקבעים גם השיבוץ בצבא ומסלול החיים שלכם במשך שנתיים או שלוש (או אפילו יותר כמובן).

בהתאם, דחיית צו ראשון כי אתם עדיין לא מרגישים מוכנים היא בהחלט אופציה. מומלץ לא להסתפק בדחייה בלבד, אלא לעבור גם הכנה לצו ראשון – בכוחות עצמכם, על בסיס חומרים שניתן למצוא באינטרנט וגם כאן באתר, או בעזרת מומחים בתחום. באופן כללי, כדאי להתייצב לכל תחנה במסגרת השירות הצבאי אחרי הכנה מתאימה – קורס כושר קרבי לקראת גיבוש, קניות בהתאם לרשימת ציוד למתגייס לפני יום החיול וכו'.

מה קורה אם לא מתייצבים לצו הראשון?

התשובה לשאלה איך לדחות צו ראשון היא כאמור "בקלות, בטלפון או באינטרנט", ולכן אין שום סיבה לא להתייצב בלי להודיע מראש. מי שלא מתייצב במועד שנקבע לו יקבל זימון מחדש (לתאריך שרירותי, בניגוד למי שביצע דחיית צו ראשון וניתנה לו אפשרות בחירה מסוימת). מי שלא מתייצב 3 פעמים נדרש להגיע תוך 48 שעות, ואם לא יעשה זאת יוצא נגדו צו מעצר.

להרשמה לקורס הכנה מקיף לגיבושים בצה"ל:

לא תשתף אח?

Share on facebook
Share on twitter
Share on whatsapp

עשוי לעניין אותך גם...

Call Now Button

איתרנו את המוצרים המומלצים לגיוס במחירים משתלמים