פציעות ספורט בקרב חיילים קרביים

פציעות ספורט

מתוקף תפקידם כחיילים קרביים, חיילים אלו נתונים לעומסים קיצוניים על הגוף, במיוחד באזור הגפיים התחתונות. עומסים אלו נובעים משגרת חייהם המאומצת, כמו גם מחוסר זמן להתאוששות נאותה מהאימונים השונים. למתגייסים הטריים שבינינו, וגם למתעניינים בכלל, הנה כל מה שצריך לדעת על פציעות ספורט בקרב חיילים קרביים.

קרבי זה הכי אחי

לפני הגיוס המתעתד, בני נוער רבים מתכננים שגרת אימונים ופעילויות ספורט שונות בכדי להיכנס לכושר קרבי ביכולת גבוהה, על מנת לעבור את ימי הגיבוש ומבחני הכושר השונים ולהגיע ליחידות מובחרות.

תפקידים קרביים בצה"ל נועדו להכשיר את החיילים לתפקידי לחימה שונים ולכן הם נמצאים תקופה ארוכה בתהליכי הכשרה קשוחים ומאתגרים, שנועדו להעלות את הסיבולת והכושר הקרבי שלהם, כך שבעת לחימה יוכלו להתמודד בצורה המיטבית ביותר מול כוחות האויב הנמצא מולם.

מה כוללת תקופת ההכשרה?

תקופת ההכשרה של חייל ביחידה קרבית בצה"ל מתחילה בטירונות 05, הנמשכת לתקופה של 4-5 חודשים. בתקופה זו יינתנו לחיילים הכלים וההכשרה המתאימה להתמקצע ביכולות ניווט בשטח, כושר קרבי, ביצוע מסעות ארוכים, אימוני ירי מתקדמים, שהייה מרובה יותר בשטח פתוח ומיומנות לוחמה בשטח בנוי.

בסיום תקופה זו, מגיעים החיילים לאימון מתקדם, טירונות 07, שאורכו כ-4 חודשים נוספים, במהלכם החיילים יעברו אימונים מפרכים יותר ותרגילים משותפים עם מחלקות אחרות.

מהן פציעות הספורט הנפוצות אצל חיילים?

כתוצאה משגרה מאומצת זו והחוסר בזמן מתאים להתאוששות מיטבית מאימון אחד למשנהו, פציעות ספורט הינן תופעה נפוצה אצל חיילים קרביים, כאשר פציעות גפיים תחתונות קיימות בשכיחות רבה יותר לעומת איברים אחרים. אז מהן הפציעות הנפוצות?

  • חבלה בברך – כתוצאה מזחילות רבות, ריצות בתנאי שטח ונשיאת ציוד כבד, מפרק הברך לעיתים רבות לא מצליח לעמוד בעומס, וכך נוצרות פציעות ספורט שונות הנעות בין חבלה בברך, קרע במניסקוס ואף פציעות חמורות יותר.
  • שברי מאמץ – בעקבות הפעלת כח חוזרת ונשנית על עצם מסוימת, נוצרים לעיתים סדקים זעירים בעצם, הנקראים שברי מאמץ.
  • דורבן – עומס יתר יכול לגרום גם לדלקת בעקב (בחלקה התחתון, בחיבור של הרצועה לעצם העקב).

איך מונעים פציעות ספורט?

טיפולים בפציעות ספורט שונות, במיוחד כמו טיפול בקרע במניסקוס, מחייבים התערבות של איש מקצוע – מומחה אורטופד ברך או מומחה לפציעות ספורט, בכדי להבטיח אבחנה מדויקת וטיפול רלוונטי. אך באמצעות הכנה מתאימה ותכנון מראש, ניתן לבצע מספר פעולות בכדי להימנע מפציעות ספורט שונות.

בכדי להימנע מפציעות ספורט, בעיקר כאלו הנגרמות בגפיים התחתונות, מומלץ להצטייד בציוד מתאים שיגן על הגוף בהתאם ויסייע לגוף להתמודד עם העומס הרב המופעל עליו. באמצעות מגני ברכיים ייעודיות, נעליים אורטופדיות או מדרסים מותאמים אישית, העוזרים לגוף להתמודד בצורה יעילה עם העומסים ולחלק אותם באופן שווה בין הרגליים, ניתן להפחית בצורה משמעותית את אפשרויות הפציעה השונות.

להרשמה לקורס הכנה מקיף לגיבושים בצה"ל:

לא תשתף אח?

Share on facebook
Share on twitter
Share on whatsapp

עשוי לעניין אותך גם...

Call Now Button

איתרנו את המוצרים המומלצים לגיוס במחירים משתלמים