טיפים שימושיים להכנה ליום סיירות

הכנה טובה ליום סיירות

כדי להתקבל לסיירת או לכל יחידה מובחרת ואפילו לתפקיד איכותי ביחידת שדה "רגילה", תצטרכו לעמוד בלא מעט אתגרים. האתגרים יהיו פיזיים, אבל לא רק פיזיים. הם יכללו גם אתגרים מנטליים. תצטרכו להכיר את עצמם טוב יותר ולדעת בדיוק למה אתם רוצים להגיע ליחידה טובה ולתפקיד איכותי ומה אתם מוכנים לעשות לשם כך. הטיפים השימושיים הבאים יעזרו לכם בהכנה לקראת יום הסיירות – היום המשמעותי הראשון, שיקבע איך ייראה השירות הצבאי שלכם. היום שיקבע האם תגיעו ליחידה האיכותית שרציתם או שלא.

איך אפילו רצועה לנשק תעזור לכם לעבור יום סיירות?

נכון, בשלב זה אף אחד לא מצפה שתדעו לשפצר רצועה לנשק בצורה מושלמת. אתם גם לא חייבים לדעת לפרק או להרכיב נשק אישי בעיניים עצומות. אבל אם תגיעו לאחר שתשאלו ותבררו ותדעו יותר בנושאי שפצורים צבאיים, כלי נשק, כומתות ורצועות ותוספות טקטיות, תגיעו עם יותר ביטחון עצמי.

עבדו על הכושר כמה שיותר מוקדם לפני יום הסיירות

התחילו לעבוד על הכושר הקרבי שלכם כמה שיותר מוקדם. אם תתחילו להתאמן רק שבועיים-שלושה לפני יום הסיירות, הביצועים שלכם לא יהיו מספיק טובים. זיכרו שכיום, הביקוש ליחידות מובחרות ולתפקידים נחשבים גבוה מתמיד. מי שלא יהיה מוכן מבחינה פיזית לא יזכה לממש את הפוטנציאל.

אל תתרגשו מהקשיחות של המפקדים והמדריכים בשטח

אחד מחוקי המשחק הבסיסיים בכל צבאות העלם הוא שחייל טוב צריך להיות בעל כושר מנטלי חזק. במיוחד הדברים אמורים בחיילים שמשרתים בתפקידים נבחרים, ביחידות נבחרות או רוצים להתקדם לתפקידי פיקוד. על מנת לבדוק את הכושר המנטלי של המזומנים ליום סיירות, נעשה שימוש במידה מדודה של קשיחות. צעקות או גערות של מפקדים שעומדים מול טירונים או חיילים חדשים הם חלק מהשגרה. הם נועדו להוציא מכם את המקסימום ולהראות מי מהחיילים יודע לתפקד טוב יותר, גם תחת לחץ וגם כאשר אחרים מרגישים פחות טובים.

הגיעו מצוידים בלבוש ספורטיבי

אולי זה נשמע מובן מאליו, אבל יש כאלה שנופלים אפילו בכך. יום סיירות בוחן את היכולות שלכם לפעול מהר, בנחישות ולפעמים תוך הפעלת כוח, יוזמה ומרץ. אף אחד לא מצפה שתגיע לבושים בבגדים אופנתיים. אתם צריכים להגיע לבושים בבגדים נוחים, נעולים בנעלי ספורט שמאפשרים לכם לתפקד בצורה מיטבית.

תוכלו להתכונן כמו לקראת גיבוש לסיירת

בגיבושים לסיירות הנבחרות נדרשים הלוחמים לעתיד לבצע כל מיני פעולות פיזיות. למשל, סחיבת "פצוע" באלונקה, חפירת בורות, ריצות למרחקים שונים, מעבר של מכשולים. אתם יכולים להצטרף לקבוצות אימון וכך, תכירו את האתגרים הצפויים לעמוד לפניכם במהלך ימי סיירות בתנאי שדאות.

זיכרו להראות יוזמה ונחישות וגם חברות

הגיעו ליום הסיירות עם אש בעיניים, כאשר אתם חותרים להראות יוזמה ונחישות. אבל, יחד עם זאת, אל תנסו להתבלט על חשבון אחרים. זיכרו שבצבא בודקים גם את היכולת והרצון של החיילים לעזור האחד לשני.

למדו איך אתם מתפקדים גם כשקשה

נסו להתאמן גם בשעות לא שגרתיות ואפילו לאחר פחות שעות שינה. מי שערוך להתמודד עם אתגרים לא פשוטים, כאשר הוא רגיל לתפקד גם כשקשה, מצליח גם כשאחרים נופלים.

הגיעו רעננים ככל שיתאפשר

סמוך ליום הסיירות עצמו, זה לא הזמן להתיש את עצמכם באימון פיזי מפרך. להפך, תנו לעצמכם יותר מנוחה. במיוחד בימים שלפני, הקפידו לאכול טוב, לישון טוב ואף לערוך אימוני התרגעות (כן, אפילו מדיטציה או יוגה). כאשר תגיעו רעננים ככל האפשר, כך תוכלו למקסם את הביצועים שלכם ברגעים הקובעים.

להרשמה לקורס הכנה מקיף לגיבושים בצה"ל:

לא תשתף אח?

Share on facebook
Share on twitter
Share on whatsapp

עשוי לעניין אותך גם...

Call Now Button

איתרנו את המוצרים המומלצים לגיוס במחירים משתלמים