איך לשפר סיבולת לב וריאה בעזרת אימוני כושר לקראת הגיוס

חיילים רצים

האם אימוני כושר ממושכים יעשו את ההבדל בשירות עצמו?

השירות בצה"ל עשוי להוות מעמסה אדירה לגוף, בעיקר כשמדובר על שירות קרבי שממילא משלב בתוכו אימונים רבים ואינטנסיביים מאוד. עבור מי שמתגייס לתפקיד כזה, החשיבות של אימוני כושר במשך התקופה של לפני השירות עצמו, היא גבוהה במיוחד. אין ספק שהקפדה על התעמלות, שיפור היכולות הפיזיות לרבות סיבולת לב-ריאה וחיזוק השרירים וכמובן גם העצמת היכולות בתחום הנפשי, יסייעו לכניסה "חלקה" יותר לצה"ל ולתפקוד מיטבי בשלבי ההכשרה השונים.

אימוני כושר בבית – למי זה מיועד?

אם עד היום הכושר שלכם הסתכם במשחקי כדורגל מדי פעם אחר הצהריים אחרי בית הספר, כדאי שתתחילו לחשב מסלול מחדש. אוהבים לרכב? רכיבה על אופניים היא נפלאה ומהנה אבל גם היא איננה מספיקה, לכן כדאי שתכינו מנעול לאופניים ותחנו אותם בצד, תשימו במחסן את הכדור ותתחילו לחשוב ברצינות על הכנה אמיתית של הגוף שלכם, שלב אחר שלב, לשירות הקרבי. אין זה אומר שתצטרכו לנטוש את הפעילויות האהובות שאתם מורגלים בהן, אבל אתם כן חייבים להוסיף להן כמה וכמה אתגרים חדשים.

זה נכון שבתהליך הכשרה לתפקידים קרביים ישנו "סרגל מאמצים", שמטרתו להביא בהדרגה את המתגייסים לרמת הכושר הנדרשת, אך גם הוא מתאים למי שכבר סיגל יכולות פיזיות מסוימות ולא לנערים ונערות שאינם מתעמלים בכלל. זוהי הסיבה שחלק נכבד מהחיילים העתידיים, מוצאים את הדרכים הנכונות עבורם לשיפור עצמי וחיזוק, בחודשים הקודמים להגעה ללשכת הגיוס.

איך מתחילים? כדאי לעשות את זה ביחד

ההתמדה היא המפתח וגם אם נותרו לכם רק חודשיים מסיום התיכון עד הגיוס, זוהי תקופה מספיקה לצבירה של כושר סביר, בהנחה שאתם מתאמנים בצורה קבועה המותאמת לכם בדיוק. אתם לא באמת צריכים להפסיק את הפעילות הגופנית שאתם מורגלים בה, כאמור, אבל הרעיון הוא להפוך אותה למשהו קצת יותר רציני ולשלב בתוכה ספורט מסוג נוסף.

הקבוצות של הכושר הקרבי הן דרך נהדרת ליהנות מכל העולמות: שדרוג גופני משמעותי בליווי צמוד, נוסף על העלאת המורל וה"רעל בעיניים", משמע חיזוק המוטיבציה בזכות הקבוצה והחברים החדשים. אין ספק שעבור מי שמוכן לעבוד קשה, זוהי הפעילות המומלצת שתביא אתכם לקו ההתחלה של צה"ל כשאתם מוכנים הכי טוב שאפשר.

מעדיפים להתכונן לבד? תמצאו ספורט שאתם אוהבים

למי שמעדיף להתאמן לבד או לאלו שלא מוצאים קבוצות מאורגנות באיזור מגוריהם, כדאי לחשוב על דרכים אחרות לייצר מוטיבציה שתחזיק מעמד ותחזק אתכם גם מבחינה נפשית. האימונים צריכים לעשות לכם טוב גם לגוף וגם ללב, כלומר כדאי שתמצאו את הספורט שמייצר לכם הנאה, תדבקו בו ותקפידו על אימונים מסודרים לאורך זמן. גם שיחות ברשתות החברתיות עם מיועדים לגיוס כמותכם, יעזרו לכם להרגיש ביחד ובשילוב עם ההתעמלות שתעשו לבד בבית – תייצרו לעצמכם תהליך הכנה לצה"ל שהוא באמת אפקטיבי.

להרשמה לקורס הכנה מקיף לגיבושים בצה"ל:

לא תשתף אח?

Share on facebook
Share on twitter
Share on whatsapp

עשוי לעניין אותך גם...

Call Now Button

איתרנו את המוצרים המומלצים לגיוס במחירים משתלמים