סוגי אומנויות לחימה מומלצים כהכנה לשירות קרבי

אומנות לחימה

כשחושבים על אומנויות לחימה, הדבר הראשון שעולה בראש הוא כנראה הגנה עצמית. ולמרות שזה נכון שאומנויות לחימה מלמדות אותכם כישורי הגנה עצמית, הן מציעות הרבה יותר.

אומנויות לחימה הן אימון נהדר, במיוחד לקראת הכנה לצה"ל ולחטיבות הקרביות שלו. במקום (או בנוסף) ללכת לחדר הכושר ולקפוץ על הליכון או אימוני משקולות, אומנויות לחימה הן דרך פחות מסורתית להיכנס לכושר, לשפר את הסיבולת והבריאות שלכם ולהיכנס לכושר קרבי. אין צורך בניסיון קודם או ברמת כושר כדי להתחיל.

להלן כמה מהיתרונות המוכרים של אמנויות לחימה:

1. אתם מתחזקים אימון אומנויות לחימה הוא אימון גוף מלא. במקום לאמן קבוצת שרירים מסוימת, כמו דו-ראשי, אתם מקבלים אימון גוף כולל בכל שיעור ואימון. תבנו כוח בפלג הגוף העליון והתחתון, כמו גם בשרירי הליבה. זהו יתרון משמעותי בכל הקשור לשיפור יכולת נשיאת המשקלים שלכם, שידועה כמשמעותית במהלך השירות הצבאי.

2.  אתם בונים סיבולת לב-ריאה – המרכיב האירובי באימון אומנויות לחימה עוזר לכם לבנות סיבולת ולשפר את הכושר הקרדיווסקולרי שלכם. כשתתחילו להתאמן לראשונה, אתם עלולים לגלות שאתם לא מצליחים להתמיד לאורך זמן, אבל אם תתנו לעצמכם קצת זמן, תסתגלו ותשתפרו.

3. יורדים במשקל – זה לא סוד שבצה"ל מתבקשים להוריד משקל עודף. אימון אומנויות לחימה שורף קלוריות ומגביר את חילוף החומרים, וסגנונות אומנויות לחימה בעצימות גבוהה יותר, כמו אגרוף תאילנדי (מואי תאי) יעודדו ירידה במשקל יותר מאשר סגנון רך יותר, כמו טאי צ'י.

4.  מרגישים יותר אנרגטיים – אימון באומנויות לחימה מגביר את הפעילות גופנית, שנותנת יותר אנרגיה. כאשר אתם מרגישים יותר אנרגטיים, יש לכם יותר מוטיבציה להמשיך להתאמן. כדי לשמור על האנרגיה וההתרגשות שלכם, ודאו שאתם נותנים לגוף מספיק זמן להתאושש בין אימונים אינטנסיביים.

5. משפר רפלקסים – אם אי פעם שמתם לב, לאמני לחימה טובים יש רפלקסים מהירים מאוד. חזרה מתמדת משפרת את הרפלקס שלכם ומאפשרת לכם לקבל זמן תגובה מהיר יותר.

6. אתם משפרים את הביטחון העצמי – אמנם לא קשור ישירות להכנה לצבא, אך אחד מהיתרונות היותר משמעותיים של אומנויות לחימה הוא שדרוג הבטחון העצמי. בין אם מדובר באמונה עצמית ביכולת להשיג יעדים, ובין אם פשוט לתת לכם את הבטחון להסתובב לבד או להגן על עצמכם מול תוקפנות. אגב, זהו גם המקום להזכיר שלעולם אל תנצלו את הידע שלכם לבריונות! השתמשו בידע זה לצרכי הגנה עצמית או הגנה על האהובים עליכם.

אימון איגרוף

אז במה כדאי לי להתאמן?

יש כל כך הרבה אומנויות לחימה בחוץ, וכל אחת מהן מציעה עולם ומלואו. עם זאת, יש לשים לב שרק מספר יחסית מצומצם שלהן באמת מציעים את כל היתרונות המדוברים בפסקה הקודמת. מומלץ לבחור אומנות לחימה כזאת שמדברת אליכם, ותצליח לשמור אתכם בהתלהבות ובהתמדה איתה. ננסה לסכם כמה אפשרויות בקצרה כדי לעזור לבחור נכון יותר:

·  קרב מגע – הקלאסיקה הישראלית שהומצאה בצה"ל והופצה בכל העולם, תוך צבירת מעריצים רבים במדינות רבות. בקרב מגע מן הסתם תתנסו גם במהלך השירות הצבאי שלכם, כך שלהתחיל באימוני קרב מגע מהרגע הראשון יכול להיות רעיון מוצלח.
קרב מגע עובד על כל הגוף שלכם ומוביל לאימון בעצימות גבוהה. וכן, ביצוע קרב מגע דורש גם כוח וגם מהירות כדי לנטרל את האויב.

קרב מגע היא שיטת הלחימה ה"מעוגלת" ביותר (כלומר מנצלת יתרונות של הרבה שיטות מסורתיות אחרות) ואחת השיטות הטובות ביותר לאימוני אומנויות לחימה. על פי הערכות, קרב מגע שורף בין 500 ל-800 קלוריות לשעה.

·  אגרוף תאילנדי – אגרוף תאילנדי הוא סגנון של אומנויות לחימה שמקורו מתאילנד. הוא די דומה לקיקבוקסינג המוכר, אך בנוסף יש שימוש בברכיים ובמרפקים. מואי תאי משתמש במספר טכניקות לחימה, החל ממכות מרפק וברכיים ועד בעיטות וקלינצ'ים (תפיסות). אגרוף תאילנדי נחשב גם אחד מאומנויות הלחימה הטובות ביותר לכושר מכיוון שהוא נהדר לאירובי. ניתן לצפות לשרוף בממוצע כ-350 עד 450 קלוריות לשעה באימון בודד. יתרונות נוספים כוללים הגברת כוח וגמישות ושיפור קואורדינציה, ורפלקסים חדים יותר.
בצד היותר "פיקנטי" – ישנו ויכוח ארוך שנים מי נחשב לאומנות לחימה האפקטיבית ביותר להגנה עצמית, והרבה אנשים מוכנים להישבע שאגרוף תאילנדי הוא המוצלח ביותר.

·  ג'יו-ג'יטסו ברזילאי – הוא ספורט מהנה שגורם לכם לחשוב, לנתח ולגשת בצורה אסטרטגית לסיטואציות. הוא  יחזק את שרירי הליבה, הידיים והרגליים שלכם ויגביר את הגמישות שלכם. הג'יו-ג'יטסו הברזילאי דוחף אותכם לנצח בקרב תוך שימוש בזריזות ובגמישות שלכם יותר מהכוח הפיזי שלכם.
גלגולים ללא הפסקה במשך 20 דקות הוא הדבר הכי מעייף שתעשו אי פעם, ומותיר אתכם מותשים פיזית ונפשית כאחד.
ג'וג'יטסו ברזילאי הוא אחד מהאימונים הכוללים הטוב ביותר, בעיקר כושר. אתם תבנו שרירים וכושר משמעותי במהלך האימונים.
בנוסף, BJJ ידרוש מחויבות זמן רצינית ותרגול רב כדי להגיע לכל רמה של מיומנות.

·  ג'ודו – משתמש בדרך כלל בשילוב של נעילות מפרקים, זריקות וחבטות, כלומר תפתחו סיבולת וחיטוב הגוף.
ג'ודו היא אומנות לחימה מעשית כי היא משתמשת בכוחו של היריב נגדו. וכן, כל אחד יכול ללמוד את זה.
בנוסף, מחקר קטן של 90 מתבגרים שהשתתפו הראה שלמשתתפים בג'ודו היו רווחה גבוהה יותר ושביעות רצון מהחיים. ג'ודו הוא גם דרך מצוינת לשרוף שומן ולרדת במשקל – בין 300 ל 460 קלוריות באימון.

·  טאקוונדו – היא אומנות לחימה קוריאנית פופולרית המתמקדת בבעיטות. בנוסף, אימון הטאקוונדו מרתק מאוד מכיוון שהוא יחזק את פלג הגוף התחתון שלכם, יבנה כוח, יחזק את הרגליים שלכם, ויגביר את הזריזות והגמישות שלכם. אימוני אירובי הם חלק משמעותי מהאימון בטאקוונדו.
ייתכן שתידרשו להתחיל לרוץ כדי לפתח את האירובי שלכם לפני כן. ספורטאי טאקוונדו מפגינים שיא כוח אנאירובי, גמישות (במיוחד ברגליים ובירכיים), סיבולת ליבה טובה וחוזק דינמי גבוה בפלג הגוף העליון והתחתון.

קראטה

·  קראטה – מקורו של הקראטה מאוקינאווה ביפן, והוא גם ספורט קרבי וגם הגנה עצמית. בנוסף, ישנם מספר סגנונות שונים של קראטה, כולל Goju-Ryu, Kyokushin ו- Shotokan, המתמקדים בקאטה, צורות ותנועות מסורתיות יותר בקראטה.
הקראטה מקדם את השימוש בגוף, במיוחד את הידיים, הברכיים והרגליים, כדי להילחם ביריב או להגן על עצמו.
לכן, קראטה הוא בין אומנויות הלחימה הטובות ביותר לכושר ודרך מצוינת לרדת במשקל.

·   אומנויות לחימה מעורבות (MMA) – אומנויות לחימה מעורבות הוא ספורט לחימה היברידי, כולל אגרוף, ג'ודו, ג'וג'יטסו, קראטה, מואי תאי, היאבקות וענפים אחרים. ככזה, הוא משלב את היתרונות שציינו למעלה ברשימה לתוך אימון אחד בודד. בין היתרונות של MMA ניתן לכלול: שיפור הכושר שלכם באמצעות אימון גוף מלא, פיתוח משמעת ושליטה עצמית וכספורט קרבי היברידי, MMA הוא בין אומנויות הלחימה הטובות ביותר לכושר קרבי, ובחירה מצוינת במידה ותרצו להשתמש בו כהכנה לצה"ל.

מומלץ לכם לעיין בפירוט ולעומק על סוגי אמנויות לחימה השונות, ולבחור את האחת שהכי מדברת אליכם. למידע נוסף, אתם מוזמנים לעיין באתר www.fighternews.co.il כדי ללמוד עוד על העולם של אומנויות לחימה, וכן היכן למצוא ציוד לחימה זול יותר משמעותית מרוב המשווקים בארץ.

אנו מאחלים לכם גיוס קל והצלחה בשירות הצבאי שלכם.

להרשמה לקורס הכנה מקיף לגיבושים בצה"ל:

לא תשתף אח?

Share on facebook
Share on twitter
Share on whatsapp

עשוי לעניין אותך גם...

Call Now Button

איתרנו את המוצרים המומלצים לגיוס במחירים משתלמים